Testy na Covid + telefony

23.09.2020

Vážení pacienti,

v současné době se postupně začínají rozjíždět běžné podzimní virózy, které zahrnují i příznaky totožné s Covidem. Dnes jsme obdrželi nové nařízení, jak postupovat v případě, kdy budete mít některý z příznaků. Věnujte tomuto postupu, prosím, pozornost.

V případě, že pacient bude mít některý z hlavních příznaků (teplota, kašel, dušnost, ztráta čichu/chuti, průjem), tak má postupovat následovně:

1. Kontaktovat svého praktického lékaře - telefonicky nebo emailem. V žádném případě k lékaři nechodit. V žádném případě nechodit do nemocnice ani nevolat záchrannou službu (pokud není Váš stav natolik akutní, aby vyžadoval urgentní péči). Pro naše pacienty jsme na telefonu po celou naší ordinační dobu. Emaily sledujeme denně včetně víkendů, tzn. i o víkendu jsme schopni řešit Vaše zdr. potíže

2. V současné době jsou značně přetížené testovací kapacity, na test se čeká i několik dnů, proto nové nařízení říká, že pokud se bude jednat o zdravé pacienty, kteří mají pouze mírné příznaky (tzn. např. pouze zvýšená teplota, lehký kašel apod.), tak tito pacienti vůbec nepůjdou na test, ale zůstávají v domácí karanténě po dobu minimálně 10 dnů (resp. i více pokud mají pořád příznaky). Není to náš výmysl, ale nařízení Ministerstva zdravotnictví, se kterým nic neuděláme a musíme se mu podřídit. Samozřejmě při těžších příznacích nebo chronicky nemocných pacientech je test indikován v co nejbližším možném termínu. 

3. Pro ukončení karantény musí uplynout minimálně 10 dní a pacient musí zároveň být minimálně 3 dny úplně bez příznaků. V průběhu karantény by se nám měl pacient cca 1x za 3 dny ozva a sdělit, v jakém je stavu.

Žádáme tedy pacienty, aby se snažili dodržovat tento postup. Bohužel v současné době se v čekárně objeví denně někdo s příznaky, který pak může nakazit další pacienty. 

Při telefonování prosíme o trpělivost, denně vyřídíme 50-100 telefonátů, proto někdy může trvat delší dobu, než se dovoláte. Pokud to lze, využívejte primárně emailovou komunikaci. Taktéž prosíme o směřování Vašich neakutních telefonních požadavků (léky, neschopenky...) spíše po 10h, neboť ráno mezi 7-10h probíhají odběry krve, při kterých nelze telefonáty vyřizovat. 

V případě nejasností či dotazů nás neváhejte kontaktovat