Očkování na Covid

03.01.2021

Vážení pacienti,

informace k očkování proti Covidu:

Teprve včera jsme obdrželi podrobné informace, jak by vše mělo probíhat. Na základě toho jsme vypracovali pro naše pacienty manuál, který by si měli přečíst zastánci, odpůrci i nerozhodní. Obsahuje informace o organizaci (kdy na koho vyjde řada), o průběhu (jak to probíhá, nežádoucí reakce, komu se nedoporučuje), odpovědi na nejčastější otázky, argumenty pro a proti, a postoj naší ordinace k očkování. Tento manuál naleznete níže.

Prosíme o předání tohoto manuálu dalším našim pacientům, kteří nepoužívají email či webové stránky.



AKTUALITY (aktualizace 15.1.)

zde posíláme aktuální informace o systému, který se spouští zítra (pátek) - doteď jsme neobdrželi žádné podrobnosti, čerpáme pouze z veřejně dostupných informací:

Od zítra se mohou do systému rezervovat pacienti nad 80 let. Očkuje se zatím pouze v očkovacích centrech - praktičtí lékaři zatím očkovat nemohou!!! Rezervační systém je dle mého názoru enormě složitý, ale my si ho nevymysleli. Celé to funguje následovně:

1. Pacient se zaregistruje na tomto webu: https://crs.uzis.cz/ (prozatím tam kolonka pro rezervaci na očkování není, má to být spuštěno v pátek v 8h)

2. Nejdříve musí pacient zadat svoje telefonní číslo, následně mu přijde formou SMS PIN 1, který na webu zadá - v té chvíli se mu otevře registrační formulář

3. Pacient zadá jméno, příjmení, rodné číslo, zdravotní pojišťovnu. Následně je ve formuláři 14 nemocí a pacient zaškrtne, zda některé z těchto nemocí má. Jakmile bude mít pacient formulář vyplněný, tlačítkem ho odešle.

4. Po odeslání formuláře přijde pacientovi další SMS - PIN 2. Ten opět musí pacient zadat na webu. Tím se pacientovi objeví další formulář, ve kterém zaškrtne, jaké očkovací místo preferuje a jaký termín mu vyhovuje. Formulář opět odešle a tím má automaticky rezervaci zajištěnou.

Pokud pacient nemá internet, tak mu musí pomoci někdo jiný. Buď to musí být někdo, kdo bude u pacienta, tj. bude mít k dispozici jeho mobilní telefon, nebo musí být pacient natolik schopný, aby nám telefonicky sděloval PIN z přijatých SMS. Ideálně by tedy pacienta měl zaregistrovat někdo z rodiny. Pokud to není možné, lze se obrátit na nás nebo na linku 1221. Pokud se na nás pacient obrátí telefonicky, tak mu registraci vytvoříme, ale JEN TEHDY, POKUD BUDE SCHOPEN NÁM PRUŽNĚ HLÁSIT PŘIJATÉ PIN FORMOU SMS. Bez spolupráce s mobilem pacienta nemáme žádnou možnost jak pacientovi termín vytvořit!!!! Pokud pacientovi nemůže nikdo z rodiny vytvořit rezervaci a pacient nedokáže telefonicky hlásit přijaté PIN ve zprávách, tak by musel přijít k nám do ordinace S MOBILEM a vytvoříme to u nás v jeho přítomnosti (ale vždy se musí k nám předem objednat).

Chtěli bychom požádat rodiny, aby se pokusili seniorům nad 80 let s tímto rezervačním systémem pomoci. Na nás by se měli obracet až jako poslední možnost (vždy bych volal prvně na linku 1221, která bude přímo k účelům rezervace na očkovní vyhrazena). Není to tak, že bychom nechtěli pomoci, ale nedovedu si představit, že budeme vytvářet rezervace pro desítky pacientů, neboť jedna rezervace je minimálně 10 minut času (za předpokladu, že pacient bravurně ovládá práci se svým mobilem). Už nyní je problém se k nám dovolat, řešíme enormní nápor pacientů s Covidem, nedovedu si představit, že bychom ve velkém pomáhali pacientům s rezervací, už teď aktuální nápor telefonátů stěží zvládáme.

Pokud se pacient nemá jak dopravit do očkovacího centra, tak bohužel bude muset počkat, než budou očkovat praktičtí lékaři. Možná prý vzniknou nějaké mobilní očkovací týmy, které by očkovaly pacienty doma, ale k tomu žádné podrobnosti nemáme.

Pokud by byl jakýkoliv dotaz, tak nás neváhejte kontaktovat

AKTUALITY (aktualizace 24.1.)

Vážení pacienti,

hned na začátku očkování na Covid došlo k některým změnám a novinkám v organizaci očkování. Budeme Vám tedy po každé podstatné změně aktualizovat informace (manuál, který jsme zasílali 3.1., pořád platí a berte ho jako stěžejní dokument).

Níže uvedené informace se týkají výhradně Kraje Vysočina a prezentoval nám je sám hejtman a jeho tým v rámci online diskuzního setkání:

1. Na Vysočině aktuálně probíhá fáze 1, kdy jsou očkováni zdravotníci + senioři nad 80 let. Původně se předpokládalo, že tato fáze bude probíhat do konce ledna a od února se spustí fáze 2. Bohužel ve fázi 1 má být na Vysočině naočkováno 40 tisíc lidí, aktuálně je naočkováno pouze 5 tisíc. Důvodem je, že kraj údajně dostal mnohem méně vakcín, než se předpokládalo. Z tohoto je jasné, že od února se fáze 2 nespustí - odkládá se i spuštění registračního systému pro pacienty pod 80 let, tzn. spuštění fáze 2 pro pacienty pod 80 let bude až ve chvíli, kdy všichni z fáze 1 budou naočkováni (optimistický odhad je konec února-začátek března).

2. Kde v Jihlavě se očkuje? Aktuálně probíhá očkování na kožním oddělení nemocnice, nicméně to je pouze do doby, dokud budou zvládat. Jakmile přijde větší množství vakcín, tak bude očkovací centrum přesunuto do Hruškových Dvorů do budovy bývalého vědeckotechnického parku. Pokud by s tímto místem nastala nějaká komplikace, tak jako rezervní očkovací centrum je v záloze Tenis centrum na Mostecké ulici.

3. Kdy se bude možné naočkovat u obvodních lékařů? Obvodní lékaři budou očkovat ve chvíli, kdy přijde dostatečné množství vakcín, které se nemusí skladovat při extrémních teplotách. Bohužel žádná taková vakcína aktuálně v Česku zatím není. Očekává se, že v následujících dnech bude schválena vakcína AstraZeneca, která by měla primárně putovat k obvodním lékařům. Nikdo však není schopen odhadnout, kdy bude v Česku v takovém rozsahu, aby ve velkém začali očkovat obvoďáci. Jakmile to půjde a začne se očkovat u nás, ihned tuto informaci rozešleme, vyhlásíme rozhlasem, a začneme pacienty objednávat. V některých krajích obvodní lékaři už nyní očkují vakcínou od Pfizeru, nicméně Kraj Vysočina toto neplánuje.

4. Pořád platí, že pokud se pacient nebude chtít rezervovat do centrálního rezervačního systému a nebude chtít jezdit do očkovacího centra, tak může počkat, až bude očkovat obvodní lékař (v případě seniorů tam může být ale i několikaměsíční prodleva).

5. Nepohybliví pacienti - u zcela nepohyblivých pacientů je komplikace. Původně měly být mobilní očkovací týmy, které by přijely k pacientovi domů. To ale není údajně reálné, neboť celý tým by musel u pacienta čekat ještě 30 minut po aplikaci, zda nevznikne alergická reakce, tj. takový tým by zvládl třeba jen 5 pacientů za den (kvůli přejezdům). Ze stejných důvodů toto nemůže realizovat ani praktický lékař. Pojišťovny sdělily, že transport sanitkou NEZAPLATÍ, tj. pacienti, kteří jsou opravdu natlik nepohybliví, že nezvládnou transport autem, tak musí čekat, zda se časem něco změní, nebo si zaplatit nějakou soukromou převozovou sanitku......

6. Pokud má pacient nějaké otázky týkající se očkování, rezervací apod., tak Kraj Vysočina založil novou informační linku - 564 602 602 - zde Vám poskytnou aktuální informace týkající se vyloženě situace v Kraji Vysočina