Očkování COVID - aktuality

14.01.2021

Vážení pacienti,

zde posíláme aktuální informace o systému, který se spouští zítra (pátek) - doteď jsme neobdrželi žádné podrobnosti, čerpáme pouze z veřejně dostupných informací:

Od zítra se mohou do systému rezervovat pacienti nad 80 let. Očkuje se zatím pouze v očkovacích centrech - praktičtí lékaři zatím očkovat nemohou!!! Rezervační systém je dle mého názoru enormě složitý, ale my si ho nevymysleli. Celé to funguje následovně:

1. Pacient se zaregistruje na tomto webu: https://crs.uzis.cz/ (prozatím tam kolonka pro rezervaci na očkování není, má to být spuštěno v pátek v 8h)

2. Nejdříve musí pacient zadat svoje telefonní číslo, následně mu přijde formou SMS PIN 1, který na webu zadá - v té chvíli se mu otevře registrační formulář

3. Pacient zadá jméno, příjmení, rodné číslo, zdravotní pojišťovnu. Následně je ve formuláři 14 nemocí a pacient zaškrtne, zda některé z těchto nemocí má. Jakmile bude mít pacient formulář vyplněný, tlačítkem ho odešle.

4. Po odeslání formuláře přijde pacientovi další SMS - PIN 2. Ten opět musí pacient zadat na webu. Tím se pacientovi objeví další formulář, ve kterém zaškrtne, jaké očkovací místo preferuje a jaký termín mu vyhovuje. Formulář opět odešle a tím má automaticky rezervaci zajištěnou.

Pokud pacient nemá internet, tak mu musí pomoci někdo jiný. Buď to musí být někdo, kdo bude u pacienta, tj. bude mít k dispozici jeho mobilní telefon, nebo musí být pacient natolik schopný, aby nám telefonicky sděloval PIN z přijatých SMS. Ideálně by tedy pacienta měl zaregistrovat někdo z rodiny. Pokud to není možné, lze se obrátit na nás nebo na linku 1221. Pokud se na nás pacient obrátí telefonicky, tak mu registraci vytvoříme, ale JEN TEHDY, POKUD BUDE SCHOPEN NÁM PRUŽNĚ HLÁSIT PŘIJATÉ PIN FORMOU SMS. Bez spolupráce s mobilem pacienta nemáme žádnou možnost jak pacientovi termín vytvořit!!!! Pokud pacientovi nemůže nikdo z rodiny vytvořit rezervaci a pacient nedokáže telefonicky hlásit přijaté PIN ve zprávách, tak by musel přijít k nám do ordinace S MOBILEM a vytvoříme to u nás v jeho přítomnosti (ale vždy se musí k nám předem objednat).

Chtěli bychom požádat rodiny, aby se pokusili seniorům nad 80 let s tímto rezervačním systémem pomoci. Na nás by se měli obracet až jako poslední možnost (vždy bych volal prvně na linku 1221, která bude přímo k účelům rezervace na očkovní vyhrazena). Není to tak, že bychom nechtěli pomoci, ale nedovedu si představit, že budeme vytvářet rezervace pro desítky pacientů, neboť jedna rezervace je minimálně 10 minut času (za předpokladu, že pacient bravurně ovládá práci se svým mobilem). Už nyní je problém se k nám dovolat, řešíme enormní nápor pacientů s Covidem, nedovedu si představit, že bychom ve velkém pomáhali pacientům s rezervací, už teď aktuální nápor telefonátů stěží zvládáme.

Pokud se pacient nemá jak dopravit do očkovacího centra, tak bohužel bude muset počkat, než budou očkovat praktičtí lékaři. Možná prý vzniknou nějaké mobilní očkovací týmy, které by očkovaly pacienty doma, ale k tomu žádné podrobnosti nemáme.

Pokud by byl jakýkoliv dotaz, tak nás neváhejte kontaktovat